מסלול של אוסטריה – סלובניה – קצת קרואטיה – הונגריה – סלובקיה – פולין ( קרקוב)

יחסית קל לתת לכם סקיצה של מסלול אפשרי מכוון שחזרתי ממנו רק לא מזמן והזיכרונות עוד טריים. אתייחס למסלול בגרסה מקוצרת, כוון שיש לו אין ספור אפשרויות לשינוים והתאמות.

ברור, שבכל אחד מהיעדים שהזכרתי בכותרת של הכתבה אפשר להתעכב לפחות שבוע, אבל מטרת הטיול כאן הייתה טעימה של קצת מכל דבר תוך כדי השארת מקום לספונטאניות וגמישות.

לטעמי, הטיול יצא פשוט מושלם, גם מבחינת מזג האוויר וגם מבחינת התאמת הציפיות והבחירה של היעדים. מבחינת הקצב לא היינו עצלנים, אבל גם לא חרשנו עד השעות המאוחרות של הלילה ונשאר זמן גם לבילויים רגועים של ערב ולקניות.

תקופת השנה – סוף ספטמבר – תחילת אוקטובר (2023) . תחילת השלכת, לא חם מדי, אבל עוד לא קר ולא גשום. הרכב הנסיעה – זוג מדהים ו”זורם” שחוגג 50 שנות נישואים, צעירים בנפש. סוף העומס של תקופת התיירות , ממש בתפר.

המטרה – כאמור, להנות, לטעום מכל דבר קצת, לספוג אוירה ונופים.

יום 1

וינה (אוסטריה). אספתי את הזוג בבית המלון בוינה (הם הגיעו ערב לפני) ועשינו יום שלם של מסלול היכרות עם וינה. גם בשבילי וגם בשבילם זו לא היה הפעם הראשונה בעיר ולכן בחרנו שלא “לרוץ מרתון”, לטייל ברוגע ולעבור בין כל אתרי החובה של מרכז העיר. בין היתר – כדי לשמור כוחות לקונצרט באופרה המפורסמת.

יום 2

את תחילת היום השני הקדשנו לנסיעה בין אוסטריה לסלובניה והגענו לליובליאנה בשעות הצהריים המוקדמות. מתחנו רגליים אחרי נסיעה של כמעט 4 שעות וניצלנו את מזג האויר הנעים לטובת סיור היכרות עם מרכז העיר ליובליאנה. על אף שהעיר העתיקה ממש לא גדולה, היא מאוד קסומה. כדי לעבור ברגל בין הנקודות הציוריות ביותר ייקח לכם כ 3-4 שעות. אם תרצו גם לעלות להר (אפשר ברגל ואפשר ברכבל) כדי לבקר בטירת ליובליאנה – תוסיפו לזה עוד שעה וחצי-שעתיים. ה”חיים” של העיר זרמו בעיקר במרכז וברגע שמתרחקים ממנו מגיעים מייד לשכונות של בלוקים אפורים ולא מעניינים במיוחד, כך שמומלץ לקחת מלון במרכז. אם אתם מגיעים עם מלווה\מדריך כמוני – אין לכם דאגה על החנייה, אבל אם מגיעים לבד ברכב שכור – שימו לב – בעיה קשה בנושא, כי מרכז העיר הוא סגור לתנועה של כלי רכב פרטיים ויש רק כמה חניות בתשלום בשולי האזור התיירותי.

יום 3

את היום הזה הקדשנו לטבע ונופים ובחרנו לנסוע לאגם בלד המפורסם. קשה לתאר במילים את היופי ואת הרוגע שיש בעיר הזו. טיילנו בטיילת שעוקפת את האגם,

שתינו כוס קפה באחד מהטראסות שצופות לאגם ועלינו עם הרכב לחנייה של טירת בלד (כמה קילומטרים של נסיעה) כדי לצפות בנופי האגם מהגובה. מיותר להגיד שכל המקום הזה בתשלום (אומנם לא גבוה במיוחד, אבל בכל זאת). האמת – היה קשה להיפרד מבלד, אבל רצינו להמשיך ולהספיק לעלות ברכבל מעל אגם ציורי נוסף באזור – אגם בוהין. גם שם לא התאכזבנו ולא הספקנו להנות מנופים עוצרי נשימה גם בדרך חזרה.

יום 4

השארנו את הלינה בלוביאנה והקדשנו את היום הזה לטיול במערה המפורסמת – פוסטוינה יאמה. המקום מאוד מתוייר, אבל מכיוון שלא היינו בשיא העונה והגענו יחסית בבוקר לא היו תורים בכניסה וקנינו כרטיסים ללא הזמנה מראש.

מערה מאוד מרשימה, אחת הגדולות באירופה. המסלול בעומק האדמה לא קשה, אבל צריך לקחת בחשבון שקר למטה וצריך להתלבש היטב. סיור של כשעה וחצי והגענו לפתח היציאה.

אחרי חושך, רטיבות ולחות בפנים – החלטנו לתפוס קצת שמש ובמהלך ספונטני נסענו עוד כ -45 דקות לחוף הים האדריאתי בעיר שנקרה טרייסט. לי הוא הזכיר את יוון במראות שלו. חוף ים נהדר וכוס קפה על כיסא נוח עם בריזה לפנים היו מאוד במקום.
חזרנו לליובליאנה והספקנו לעלות לטירת לוביאנה. משם הייתה תצפית מעולה למראות העיר.

יום  5

עזבנו את ליובליאנה והתחלנו בנסיעה לזאגרב (אף אחד מאיתנו לא היה שם לפני כן). נסיעה לא מעייפת ואנחנו כבר בזאגרב – עיר הבירה של קרואטיה. האמת, עם יד על הלב – תחושה שכל העיר בשיפוצים. בהחלט יש מה לראות בה, אבל כל מרכז העיר בעבודות כביש ושיפוצים, גישה וחניות בעייתיות. צילמנו כמה תמונות, כולל גם פסל לניקולה טסלה (כן, כן, הוא קרואטי) ואחרי ביקור של שעתיים בעיר המשכנו בדרכנו.
עצרנו בעיירות קטנות וציוריות, בעיקר בשביל קצת למתוח רגליים ויחסית מאוחר הגענו לבודפשט.

יום 6

את כל היום הקדשנו לטובת בודפשט

יום 7

מבודפשט נסענו לבראטיסלבה והקדשנו שעתיים לסיור בעיר העתיקה. החלטנו לא לעלות לטירה (כי כבר היה לנו מספיק טירות בטיול הזה) והמשכנו בנסיעה לפולין. עברנו את הדרך מבראטיסלבה לזקופנה די במהרה ובנסיעה רגועה מאוד.

יום 8

ארוחת בוקר במלון, עליה ברכבל להר גובלובקה ולהתראות זקופנה.

הגענו לקראקוב בצהריים ולפני שהנחנו את הדברים במלון עשינו סיור באתרים הבולטים של העיר העתיקה ושל הרובע היהודי.

יום 9

יום עצוב בסיור לאושוויץ-בירקנאו. חזרה לקראקוב וארוחת סיכום ופרידה.

ממש לא התאמצתי להביא לכם מסלול מפורט עם ההסברים. זאת לא הייתה המטרה. המטרה של הנכתב –  להציג בפניכם איך אפשר לנצל את העובדה שאין גבולות בין מדינות האיחוד האירופי, את הכבישים הטובים בנהיגה כיפית לכל אורך המסלול. השתדלתי להדגים את המגוון הבלתי נגמר של האפשרויות לטיולים. האינטנסיביות והדגשים לבחירת האתרים יכולים להשתנות בהתאם לקבוצה.