עוד כתבה על הזמנת רכב בפולין- איך לא ליפול לפח

 

כמו כל אדם שעוסק בתחום השכרות רכב והדרכה בפולין, אני למן הסתם מבקר וקורא אתר למטייל. תגובות אמתיות שעוזרות לאנשים שבאים למדינות אחרות לקבל החלטות נכונות. כנ”ל גם השכרת רכב.

נכנסתי לעמוד שגולשים הקימו לחברת EXPRESS הפולנית (ספקית רכבים להשכרה הכי גדולה בפולין) ונתקלתי במספר תגובות שליליות מאוד וכשקראתי אותם הבנתי גם איפה הבעיה.

אני הסוכן והנציג שלהם בישראל כך שהכתבה יכולה להיראות קצת “פרסומית” , אבל אשתדל להציג עובדות ולהסביר את עצמי ויותר נכון לומר – להסביר איפה הייתה הבעייה וממה צריך להיזהר.

comment 1

 

אבי רוקח פרסם תגובה שלילית מאוד שניתן ללמוד ממנה הרבה. מה הוא טוען וממה הוא לא היה מרוצה :

* אבי שכר רכב דרך מפעיל “וירטואלי” בשם rentalcars  . ספק אינטרנטי ידוע שכל מה שהוא עושה – תווך ברכבים שלא שלהם.

* הופקד פיקדון של 1000 זלוטי והובטח לאבי שיש לו כיסוי מלא למקרה של תאונה \ פגיעה ברכב. על זה נגבה ממנו תשלום ופיקדון

* קושי רב לקבל החזר כספי (פיקדון) מחברת rentalcars


הסבר על המקרה

הרבה מאוד חברות “וירטואליות” (אתרי אינטרנט) מציעות שירותי שכירות הרכב וגם מפתים לקוחות במחירים שמוצגים על העמוד הבית. חשוב להבין, שמבחינת בעלי הרכב (חברות השכרה גדולות, כמו EXPRESS , EUROPCAR, AVIS ואחרים) – זה לא אתם שוכרים את הרכב, אלא חברת  rentalcars . אתם רק אלו שנוהגים ברכב ( בו נחשוב כנהג נוסף , יחד עם חברת rentalcars ).

נכון שאתם מקבלים רכב פיזית מחברת EXPRESS , אבל אתם מקבלים אותו בלי ביטוחים מצידם. הביטוח משלים עושה לכם rentalcars ומבחינת בעל הרכב זה לא תופס. לכן – בקשה להפקיד 1000 זלוטי (וזה עוד מקרה אידאלי) כבטחון . ניתן בקלות לראות, שאם בודקים באתר רשמי של חברת אקספרס גובה פיקדון ללקוח שעושה הרחבה לביטוח עם ביטול השתתפות עצמי הוא 500 זלוטי.

מסקנה – רכב הוזמן מחברת אקספרס בלי שום ביטוח ומי שנותן חסות ביטוחי זה חברת rentalcars

מסקנה נוספת – הטיית לקוח

 

בהמשך לתגובה של אבי, כשהוא מתאר שמתקשה לקבל את כספיו בחזרה – זה די ברור, שהחברה תעשה הכול כדי לא להחזיר את הפיקדון או למשוך זמן כמה שיותר. מבחינת EXPRESS אבי סגר את החוב שלו וחויב על הנזק. עכשיו הוא מנסה לקבל פיקדון שלו מ rentalcars שביטחה אותו בהחזר השתתפות ולא בביטול השתתפות עצמית כמו שהיא הבטיחה.

אני מאוד מקווה בשביל אבי שהוא יקבל את כספיו בחזרה, אבל יש לי ספקות לגבי סוף של הסיפור. קראתי מספר חוזים של WIZZAIR , rentalcars וכדומה ואני רוצה להודעות שלא הכול כזה ורוד …

 

מסקנה – להתנהל רק מול חברה עצמה, שהיא בעלת הרכב . להקפיד על גובה הפיקדון סביר ולא להתפתות לכל מני הצעות שהן נראות זולות במבט ראשון אך בסוף הן יוצאות יקרות בהרבה.

 


 

comment 2

 

 

זה תלונה שנייה שמצאתי ב”למטייל” . אייל מתלונן על אי סדרים במסירת הרכב, אבל הסיבות לתקלה די דומות לאלו שבפוסט הקודם.

אייל הזמין רכב דרך סוכנות רכבים בארץ בשם “אוטו שי” . הם לא נציגים של החברה וגם לא עובדים מול EXPRESS באופן סדיר. הם ביצעו הזמנה בשביל הלקוח הזה, כנראה באופן שגוי או לא מדויק ולכן בעיה קרתה.

כמובן, ייתכן שהכול הוזמן בצורה הכי מושלמת בעולם ובאמת תקלה נקודתית או רשלנות של עובד החברת EXPRESS בוורשה הוא זה שהתרשל . זה גם יכול לקראות – כולנו בני אדם….

אבל… , עצם העובדה שאקספרס לא פיצה את הלקוח ומי שנתן פיצוי זה חברה בארץ, מעיד על זה שחברת אקספרס לא ראתה את הלקוח כלקוח וזה מכיוון שמי שהיה לקוח בשבילם- זה חברת אוטו שי.

מניסיון של מספר שנים מול חברת אקספרס אני יכול בוודאות להגיד שהם מפצים את הלקוח במיידית על תקלות כאלו שקוראות על אשמתם.

מסקנה – להזמין רכבים בחברה עצמה או דרך סוכן ישיר שלהם. ממי שהוא עובד מולם או איתם באופן ישיר וסדיר ובקיא בכל המתרחש. הזמנה שנעשתה דרכו – זה הזמנה שנקלטת במערכת הזמנות של EXPRESS ויוצא ואוצ’ר ללקוח. לא ואוצ’ר של חברה שלישית אלה ואוצ’ר של החברה שבפועל נותנת לכם את הרכב. וזה כבר מבטיח לכם רכב בזמן, רכב שהוזמן ומחיר שנקבע מראש ורשום על הטופס של ואוצ’ר.

 

בכתבה הבאה אני משווה מחירים בין החברות השכרה לבין מחירים של מפעילים וירטואלים ואתרי אינטרנט .

 

לפעמים הבאות – תפנו אלי ישירות כדי לקבל הסבר מדוייק והצעת מחיר מפורט לרכבים של חברת EXPRESS בפולין.

 

מייל : info@trip2poland.co.il   או מייל אישי שלי – idan.caliber@gmail.com   או בטלפון 052-8023600

RussiaIsrael
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Share This