6 נקודות חשובות שיחסכו לכם עלויות בכל הנוגע להשכרת רכב בפולין

 

עלויות של השכרת רכב בחו”ל מהווה הוצאה לא זניחה כלל בחישוב העלות הכוללת של הטיול, לכן כמה נקודות חשובות, אשר אנשים לא תמיד שמים לב אליהם כאשר הם  מזמינים רכב.

  • תקופת השכירות – נמדדת ב “ימי שכירות” , כאשר כל “יום” כזה שווה ערך ל-24 שעות מרגע קבלת הרכב (או משעה שרשומה לכם בהזמנה). איך זה בא על ידי ביטוי?

נניח אתם נוחתים בשעה אחת לפנות בוקר וממריאים אחרי X ימים בשעה 05:00 לפנות בוקר. לקוח בדרך כלל שולח אלי בקשה להצעה, כאשר הוא מבקש לקבל את המכונית בשדה בשעה 01:30 ומבקש להחזיר בתום השכירות בשדה בשעה 03:00 . אבל מה קורה בפועל? – חברה חייבת לחייב את הלקוח במספר ימי שכירות (כפילויות של 24 שעות, אשר מסתיימות במקרה זה ב 01:30 ) ועוד להוסיף יממה נוספת עבור שעה וחצי הנוספים (עד 03:00 לפנות בוקר) וזה חבל מאוד.

אם כן מה הפיתרון? להקפיד על לקיחה והחזרה של הרכב ללא הפרשי שעות . במקרה של הלקוחות שלי – החברות מבליגות על הפרש של שעה אחת.

לחלופין, ניתן להחזיר את הרכב בערב שלפני הטיסה או לקחת את הרכב בבוקר של אחרי הטיסה.

 

  • “שעות חריגות” – בכל חברה ישנן שעות הנחשבות חריגות, על פי קביעת החברה ואני ממליץ לכם להתעניין מה הם שעות הפעילות, האם סופ”ש \ חג גם מתומחרים לפי תעריף חריג . בדרך כלל (אני מדבר בשם החברות אותם אני מייצג) שעות העבודה סדירות שלא חל עליהן תוספת כלשהי הן בין 08:00-18:00, כולל גם חגים וסופי שבוע.

כל מפגש עם נציג \ חברה (איסוף או החזרה של מכונית) שלא בטווח השעות האלה מחוייב בתוספת כספית. אצלנו זה תוספת של 50 זלוטי. בחברות אחרות, במיוחד באלה שמתחרות על הלקוח לא בדרכים קונבנציונליות ומפרסמות מחירים מאוד נמוכים, תוספת כזו יכולה להגיע גם ל-100 וגם ל-200 זלוטי לכל מקרה כזה. הבעיה היא שאתם פשוט לא תדעו את זה עד למפגש עם הנציג בשדה, דבר בהחלט לא נעים.

  • ביטוח. זה נושא מאוד “כואב” ומורכב. אנסה לתמצת ככל האפשר :
    • ביטוח מקיף עם ביטול השתתפות עצמית, פיקדון נמוך, כיסוי מירבי – עלות של 25-35 זלוטי ליום בהזמנה ישירה ובחברה שעובדת באופן מסודר. זה לא הרבה כסף עבור השקט הנפשי שלכם
    • כל הביטוחים, בהם סכום הפיקדון עולה על 500 זלוטי – מעורר חשד. תבדקו למה פיקדון גבוה, מה הכיסויים הביטוחיים שיש לכם . ביטוח החזר השתתפות – הוא ביטוח עם רמת סיכון גבוהה. פעם זה עובד ופעם זה לא עובד. מתוך ניסיון.
    • ביטוח רכב שאתם רוכשים בישראל ( סוג של ביטוח החזר) – שמעתי עליו תגובות מעורבות. חלק מהביקורות היו חיוביות, אבל היו גם היו כאלה שלא כל כך… ובכל זאת, מכל הבדיקות שלי עולה שביטוח זה לא בהרבה זול מביטוח ישיר ומלא שאתם מקבלים מהחברה. אז למה בשביל הבדל מאוד קטן לסכן את חופשתכם?

 

  • חציית גבולות פולין למדינות אחרות – בחברות מתוקנות זה בהחלט אפשרי במידה אם אתם עושים הרחבה ביטוחית (פשוט להודיע לחברת השכרת הרכב והם מוסיפים סעיף הזה במחשב ובהזמנה).

בהזמנות ישירות או דרך סוכן מורשה שמייצג את החברה – התוספת הכספית עבור הביטוח שכזה היא לא גבוהה ונעה בין 50 ל 100 זלוטי לכל התקופה.

בחברות “המתווכות” או חברות “וירטואליות” (כי זו הפרנסה העיקרית שלהן, כי במקור הן נתנו לכם מחיר נמוך ממחיר השוק) – התוספות הללו יכולות להגיע גם לכמה מאות אירו! שימו לב  לדברים האלו. הרבה לקוחות מגלים את זה רק בדלפק במעמד קבלת הרכב, דבר שיכול מאוד להעיב על החופשה.

מזמין לעיין בעוד כתבה שמתמקדת בדיוק בנושא של מעבר עם רכב מחוץ לגבולות פולין

 

  • תוספות כמו מערכת ניווט \ כיסאות בטיחות \ ראוטר WIFI וכו’. כאן הכי חשוב לקבל מידע אודות עלויות עבור השירותים האלו לפני ואז לעשות חישוב כדאיות. לא פעם ולא פעמיים הקיץ קיבלתי טלפון מלקוחות של חברות אחרות, או לקוחות של חברה שאותה אני מייצג אך הם ביצוע את ההזמנה לא דרכי אלא דרך רנטאלקארס למשל, וגילו שהולכים לשלם הרבה מאוד כסף עבור התוספות . דוגמה קטנה – לקוח ישיר שלנו מקבל כיסא בטיחות לילד תמורת 15 זלוטי ליום. אותו לקוח, על אותו רכב ובאותה חברה, בהזמנה דרך רנטאלקארס מקבל את אותו כיסא ב 30 זלוטי ליום. כמו שאומר המשפט המפורסם, “זול זה יקר”

 

  • קנסות של חברת ההשכרה על הלקוח (פדיון של הפיקדון).

בפרק זה אני יכול לפרסם כבר אנציקלופדיה שלמה של המקרים וסיטואציות, אבל באופן כללי, מספר כללי ברזל כדי שאף אחד לא יקח גרוש מתוך הפיקדון שלכם.

    • לוודא שיש לכם פיקדון של 500 זלוטי ואתם מכוסים על ידי ביטוח מקיף עם ביטוח השתתפות
    • בקבלת הרכב לבדוק את ניקיון הרכב ( בעיקר בפנים, כמו כתמים על המושבים וריח של עישון). אם ישנו משהו שנשאר מלקוח קודם לאחר שהחברה שטפה את הרכב – נא לדאוג שהערה זו תירשם בדוח שלכם בזמן קבלת הרכב
    • יש לוודא שאתם מקבלים את הרכב עם מיכל דלק מלא. כך אתם גם מחזירים אותו.
    • לא לאכול, לא לשתות ולא לעשן במכונית שכורה
    • בכל נזק יש לדווח ישירות ובמיידי למוקד החברה, רצוי גם טלפונית וגם במייל על מנת שיהיה תיעוד נוסף
    • להקפיד להחזיר את הרכב בתאריך, שעה ובמקום בו סוכם עם החברה
    • לתדלק בסוג הדלק שמתאים לרכב (למשל תדלוק בבנזין ברכב עם המונע באמצעות מנוע דיזל לא מכוסה על ידי הביטוח וכל העלויות של התיקון חלים עליכם)

 

אם תקפידו על הכללים האלו – לא תהיינה לכם שום בעיה והפיקדון ישוחרר אוטומטית ובאופן מיידי עם החזרת המכונית.

 

 

IsraelRussia