ארמון זמויסקיך בזאמושץ'

ארמון זמויסקי משכנו לשעבר של משפחת זמויסקי, ממוקם בחלק המערבי של העיר העתיקה זמושץ (Zamość).

הארמון נבנה עבור המייסד של העיר ההאטמאן  יאן זמויסקי Jan Zamoyski, זהו בניין הראשון  בעיר  לאחר יצירתו. במהלך השנים, הארמון עבר שיפוצים רבים והבניין של היום שאנו יכולים לראות – הוא לא הצורה המרשימה ביותר של המבנה.
תוכנית אדריכלית ראשונית  של בניין החלה בשנת 1579 על ידי האדריכל האיטלקי ברנרדו מורנדו  Morando. העבודה הושלמה בשנת 1586. הארמון שוכן בבניין בן שתי קומות מלבניות באורך של-60 מטר. הבניין  בעל מגדל עם מרפסת, מדרגות כפולות.
בשנת 1658 הארמון  נשרף כולו  במהלך השריפה הענקית שפרצה במקום, אבל כבר שנתיים מאוחר יותר החלו בבניה מחדש בסגנון  האופנתי של אז – הבארוק
השינויים בוצעו לפי דרישהשל  אנטוני תומס זמויסקי בשנת 1747. הארמון צורף עם בניין האחורי,  את המגדל הוחלט לבנות כנמוכה יותר.
ב שנת 1803 הגרף הפולני סטניסלב קוסטרא  זמויסקי  (Stanisław Kostka Zamoyski ) הורה לבנות את הארמון בסגנון קלאסי. זמן קצר לאחר השחזור של החצר הארמון נמכר לממשלה ועבר המרה לבית חולים צבאי, ואז די מהר איבד את המראה ההיסטורי שלו.

לאחר הכרזה של עצמאותה של פולין בשנת 1918 הארמון נמסר לידי בית משפט העירוני. במהלך מלחמת העולם השנייה הארמון ניזוק קשות, אבל  החלק הימני נשאר ללא פגע, שם שכן משרד פרסום קטן.
בחזית הארמון קיימת  אנדרטה לכבוד המייסד דל העיר , יאן זמויסקי, אשר נבנה  על ידי הפסל מריאן קונצני Marian Konieczny.

עוד על זאמושץ' ועל הסביבה :

לא נמצאו תוצאות

העמוד שביקשתם לא נמצא. נסו להגדיר טוב יותר את החיפוש, או השתמשו בניווט למעלה כדי למצוא את הפוסט המבוקש.

IsraelRussia